Star Tour bruger homoseksuelle i reklame

To mænd i tæt omfavnelse på en strand og et dybt kys. Star Tour melder sig blandt firmaer der bruger homoseksuelle i reklamer.

IKEA har gjort det, Bianco Footwear har gjort det, og DAY Birger et Mikkelsen og Kopenhagen Fur har gjort det. – Og mange andre efterhånden.

Nu er Star Tours så også gået “the gay way”, og har lanceret en fin lille appetitvækker af en film på Facebook, som skal lede folk ind på deres hjemmeside.

I forbindelse med deres ‘rejser for to’ har Star Tour valgt at bruge et homoseksuelt par for at promovere deres rejser.

– Vi har valgt at bruge et par, som repræsenterer mange af de mennesker, som rejser med os. Vi har altid haft en meget inkluderende og åben profil, og det, synes vi også, skal afspejles i vores reklamer, siger pressechef hos Star Tours, Nikolai Johnsen, til Ekstra Bladet.

Det har selvfølgelig givet lidt debat, og vanen tro er der sure opstød fra mindre tolerante individer, men der er også masser af kærlighed i de mange kommentarer.

Peter fra Star Tour har dog set sig nødsaget til, at poste denne besked øverst i tråden:

“Vi vil venligst påminde alle om, at vi ikke tolererer racisme, homofobi og ej heller personlige angreb. Vi takker for de positive tilbagemeldinger på vores reklame, men ønsker samtidigt, at vores besøgende holder en god og sober tone.”

Rejs på drømmeferie med den du elsker. Nyhed! Sensimar Resorts – hoteller for to.

Slået op af TUI i Onsdag den 2. marts 2016

 

 

Læs også: Inkluderende reklame hitter på nettet

Se også: Reklamebranchen går »the gay way«

 

Kilde: Ekstra Bladet