Her er Copenhagen Prides nye logo
Nu kan Out & About afsløre, hvordan det nye pride-logo fremover skal se ud. Man har fået hjælp det Reklamebureauet Hjaltelin & Stahl. Logoet fik premiere i forbindelse med IDAHOT-markeringen, som blev afholdt den 17. maj.
Med hjertet i første række, regnbuefarverne intakte og en klar afsender, fremstår det nye logo nu, som mere enkelt og moderne, end hvad forgængeren gjorde, så i så henseende ganske vellykket.
Kommunikationschef Thomas Rasmussen for Copenhagen Pride, udtaler om tilblivelsen af det nye varemærke for den københavnske pride: – Det er reklamebureauet Hjaltelin & Stahl som har lavet Copenhagen Prides nye logo, og vi er taknemlige for deres store hjælp med at finde frem til et nyt, fremtidssikret udtryk, der nu forhåbentlig vil følge os i rigtig mange år fremefter.
Det er selvsamme reklamebureau, der blandt andet stod bag den, hvis man spørger Venstre-folk, succesfulde løftebrudskampagne mod Thorning efter valget i 2011, som resulterede i en lang nedtur for statsministeren, som hun dog nu ser ud til at have lagt bag sig.
Og Copenhagen Pride er da også meget tilfredse med deres nye logo: – Logoet og vores nye visuelle identitet spiller på regnbuefarverne, som jo er blevet et globalt symbol for pride og mangfoldighed, og så er det langt mere fleksibelt end det tidligere, hvilket giver os mange nye muligheder.
Sammen med det nye logo, har man også fået en såkaldt ‘tag-line’, nemlig “hope is where the heart is”.
– Det synes vi sætter ord på Copenhagen Pride på en rigtig fin måde, samtidig med det matcher vores nye logo, der netop har et hjerte i sig, slutter Thomas Rasmussen til Out & About.
Den københavnske pride løber af stablen i dagene 11.-15. august og i år bliver alle festlighederne og debatterne afholdt i direkte forlængelse af den skånske pride i Malmø, Regnbågsfestivalen.
Læs også: Logo og hjemmeside for Copenhagen 2021 lanceret
Se også: Copenhagen Pride: »Det kommer aldrig på tale at aflyse paraden i København«