SAMFUND

Pernille Rosenkrantz-Theil med på LGBT+ byvandring

Byvandringen sluttede foran Kafé Knud i Skindergade.

For tredje år i træk arrangerede Socialdemokratiets Regnbuenetværk en LGBT+ byvandring rundt i det indre København.

Med på turen var folketingsmedlem Mette Reissmann og Pernille Rosenkrantz-Theil, som er Socialdemokratiets kandidat til overborgmesterposten i København. Hun understregede, at den vigtigste værdi for hende var, at man kunne have lov til at gå hånd i hånd med sin partner, og at hun vil kæmpe for, at LGBT+ personer også kan gøre det uden at skulle kigge sig over skulderen.

Med på turen var også 25 andre deltagere, som endte turen foran Kafé Knud i Skindergade. For en vigtig del af LGBT+ historien var også om, hvordan det er at leve med hiv i dagens Danmark – noget der ikke så ofte er fokus på. Turguiden var i lighed med tidligere år journalist Bjarne Henrik Lundis.

Læs også: Til pride-reception hos ligestillingsministeren